Doorgaan naar hoofdcontent

Sneeuw in de lift

 Omdat ik morgen moet werken, had ik gisteren vrij. En ik heb bijna de hele dag in mijn hobby kamertje gezeten. 's Middags samen met mijn moeder, die door Corona weinig de deur uit komt. En 's ochtends ging ik zelf aan de slag, met de nieuwe Liftchallenge. Ik kan zeggen, ik had inky fingers ;-) 

De bedoeling is een "splash of colour" met daarop een witte die-cut. Ik maakte meteen twee verschillende versies. De eerste met Nuvo shimmer powder. Alles zit vol als ik met dat spul aan de gang ga, maar het eindresultaat vind ik leuk geworden.


De grote sneeuwvlok is van MFT, net als het tekstje. De sneeuwvlok stanste ik drie keer uit, zodat hij mooi naar voren komt.

Als tweede heb ik een kaartje met alcoholpearls op een zwarte achtergrond gemaakt. Het zwarte papier is matte black cardstock van Tim Holtz, speciaal voor alcohol inkt. De eerste twee pogingen belanden in de prullenbak, maar deze vond ik wel mooi.


Een heel leuke challenge weer, en weer twee kaartjes voor de voorraad klaar! Het zijn weer van die kaartjes die in het echt mooier zijn dan op de foto, die mooie glans zie je op de foto toch minder terug....

                    52 Weeks to Christmas




Reacties

Je@net zei…
Twee mooie kerstkaarten heb je met de challenge gemaakt, Danielle!
Marjolein zei…
Mooie kaarten Daniëlle! Erg leuk. Nogmaals heel erg bedankt voor je verjaardagskaart! Leuk om een 'echte Daniëlle' in de boekenkast te hebben staan. Groetjes! Marjolein
Ik heb deze challenge ook nog op mijn 'to do' lijstje staan. Je kaartjes zijn allebei heel erg mooi geworden. De strakke witte stanzen steken zo mooi af tegen de juist losse artistieke achtergrondjes... echt prachtig!
Rhodé zei…
Prachtige kaartjes heb je gemaakt! De tweede vind ik zo origineel.
En ja, die foto's, he?! Heel herkenbaar! Zou daar geen digitale cursus voor te volgen zijn? 'Hoe zet ik mijn kaartjes mooi op de foto'. Dat zou echt een gat in de markt zijn, haha!
Rosina zei…
wooow schitterend kerstkaartje Daniëlle...zo mooi die achtergrond gemaakt.
ik vind zeker de bovenste met die shimmer powder SUPER mooi, ik hou wel van glitter

Groetjes Rosina
Marjan zei…
Heel erg gaaf, Danielle, allebei je kaarten!!! Fijn dat plaatsen nu wél lukte en dat je meedoet met de Liftchallenge!
Mooie die cut ook op deze achtergronden!
Enny zei…
Wauw, 2 prachtige kerstkaarten, heel mooi gedaan ! Groetjes, Enny
Prachtige kaartjes.
Groetjes, Anita
Jantine zei…
Hele mooie kaarten Danielle, met recht met een splash of color! En inky fingers, die heb ik ook wel eens, moet dan flink boenen, want vindt het niet zo representatief op mijn werk... Maar teken dat je lekker bezig was, toch?
Gezellig dat je meedoet met 52WTC deze week!
Groetjes
Jantine DT 52WTC
Kaartenkraam zei…
Je zou ook handschoenen aan kunnen doen als je je vingers schoon wilt houden. Zelf doe ik dat ook niet hoor, moet ik bekennen.
Ik vind je kaarten erg mooi en de glans zie ik op de tweede foto zeker wel hoor als je de vergroting aanklikt.

groetjes van Ank
wat een gave techniek heb je gebruikt, lekker zo'n dagje aan de knutsel..
Leuk dat je meedoet bij 52WTC!

Liefs, Merit en Annemarie
DT52WTC
Heerlijk zo'n knutseldag en met als resultaat twee mooie originele kerstkaarten Daniëlle. Jammer hè dat je het glansje vaak niet goed ziet op de foto, of de diepte maar ik ga er sowieso vanuit dat creaties in het echt mooier zijn.
Gezellig je te zien bij 52 WTC .
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC
Heerlijk zo'n knutsel dag en je hebt prachtige kaarten gemaakt.
Ik heb gisteren met mijn moeder zitten kleuren. Zo blijft ze toch een beetje bezig!
groetjes, Caroline
Diny zei…
Het zijn twee prachtige kaartjes Danielle.
Ik kan wel geloven dat je vingers onder de inkt zaten!
Groetjes Diny
Wat een prachtige achtergronden Danielle! Daar kan je je vingers idd niet schoon bij houden, haha, heel herkenbaar! Groetjes Linda
GerJanne zei…
Dat zal wel anders voelen, de donderdag vrij en dan 1 dagje en weer weekend. En heerlijk om er een knutseldag van te maken. Je kaartjes zijn allebei heel mooi. Dat met alcoholinkt op zwart..ik ben onder de indruk! Die is heel gaaf!! Wist niet dat dat het effect is op zwart. Ga ik ook eens proberen.
Cornelie zei…
Heerlijk he zo'n dag. Erg mooi geworden allebei! Glitters doen het altijd goed bij mij ;-))
De alchohol inkt op zwart vind ik wel heel gaaf. Mooi effect!
Ik heb zelf geen alchohol inkt, sta wel vaak in de verleiding. Deze kaart is zeer inspirerend....maar nee ik doe t toch niet ;-))
Leuk dat je weer meedoet met de Liftchallenge Danielle!! Dank je wel.
Ellen zei…
Schitterende kaarten hoor...ik ga het zeker eens uitproberen. Is dat ook zwarte yupo!
Groetjes Ellen
prachtige kaartjes!
werkte je dan op zwart glossypapier ? of gewoon zwart papier?
Fijn weekend
Nancy 52WTC
Freubelmina zei…
Wat een supermooie kerstkaartjes maakte je Danielle.
Dankjewel voor je lieve reactie op mijn blogje.
Lieve groetjes, Wilma xx
hele mooie kaartjes heb je gemaakt

grtjs,martina DT 52 WTC
Wauw prachtige kaartjes die je gemaakt hebt!